letras.top
a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 #

letra de archaic human - muhammad osama

Loading...

ساعات بحب أحس
في نبضي أجس
ساعات في قلبي رعشة
لما جداره يتلمس
إنسان بدائي لأ
برود تلاقي لأ
امبراطورية من المشاعر
إللي في قلب دق

ياما الكلام عاند لساني سابني في الأماني
سابني أعيش خيال من المحال صعب أعيده تاني
أربعين سنة كمان يومين يبقى عيد ميلادي
سنين طويلة مرت من الولادة للسنة دي
لسه عازب لسه نصي ناقص من غير جواز
أخري واحد من الجمهور بتفرج من ورا الإزاز
فلاش باك من زمان أيام الكلية
كانت أجمل سنين حياتي أول حب ليا
عشت قصة تتحكى في مجلدات طويلة
كنا زي عقل واحد قلب واحد كنا روح جميلة
بس الواقع كان له رأي تاني مستخبي لينا
صدمة الحقايق إللي تكسر السفينة
في يوم غريب قابلتها آخر مقابلة
دموع عنيها اتكلمت لكن قوليلي قبلة خير
عريس جديد طلب إيديها جاهز من جيوبه
معاها حق تنبهر دمر أسباب رسوبه
ساعات بحب أحس
في نبضي أجس
ساعات في قلبي رعشة
لما جداره يتلمس
إنسان بدائي لأ
برود تلاقي لأ
امبراطورية من المشاعر
إللي في قلب دق

عريس غني يخطف قلب يكسر قلب تاني
كان ساعتها ده زمانه مستحيل يكون زماني
قالوا زمان كتير مفيش راجل يعيط
لكن بكيت بحرقة في الجروح مش عارف أخيط
اتسحبت زي اللص أبص يومها في الخطوبة
لقيته شاب مبتسم وسيم أنيق مالك زمامه
إيش جاب لجاب أنا مقامي مش من مقامه
حسيت حياتي زي ورقة طارت في الهوا
معادش ليها قيمة طول منا مش في المستوى
استغفرت ربي قلت لا إله إلا الله
مش هي دي اللي تبقى نقطة فاصلة في الحياة
رضيت بقدري و اجتهدت قطعت تذكرة و سافرت
سبت بلدي كلها و رميت مضايا و عافرت
و مر الزمن ربنا كرمني و اغنتين
رجعت بلدي كل ذكرياتي أنا خلاص نسيت

ساعات بحب أحس
في نبضي أجس
ساعات في قلبي رعشة
لما جداره يتلمس
إنسان بدائي لأ
برود تلاقي لأ
امبراطورية من المشاعر
إللي في قلب دق
سنين تمر فجأة خدت بالي من الزمن
كنت ناسي إن عمري بدأ يضيع من غير تمن
كلمتني أمي عن جوازي إديتها الموافقة
و اختارت بنت حلوة هادية ليا متكافئة
إتفاءلت قلت جايز تختلف حياتي تاني
يمكن القدر مخبي راحة بعد سنين بعاني
و يوم ما تمت المقابلة مع أسرتها الكريمة
لقيتها مش سعيدة زي ما تكون عاملة جريمة
دب فيا شك مرتبط بذكرى صعبة
قلت يمكن الأمور بتلعب معايا لعبة
مشيت وراها تاني يوم عشان أجيب قرارها
اكتشفت كافي شوب صغير في آخر مسارها
و كانت المفأجأة شاب في نفس سنها
بنظرة واحدة أنا فهمت قالت يبعد عنها
إنكساره جاب خيال قديم لكن أنا قفشته
ده مشهد أنا عارفه قصدي شفته قصدي عشته

ساعات بحب أحس
في نبضي أجس
ساعات في قلبي رعشة
لما جداره يتلمس
إنسان بدائي لأ
برود تلاقي لأ
امبراطورية من المشاعر
إللي في قلب دق
نفس الموقف تاني و دوري اتغير في الاسكتش
بقيت أنا خطاف قلوب طب أسكت و لا مسكتش
في نفس اليوم قابلتها حكيت لها اني شفتها
لكن قبل ما تتفزع أنا كنت خلاص فهمتها
قلت لها أنا متأذيتش لما شفتك مع حبيبك
بس عاوزك تبعتيهولي المكتب هخليه خطيبك
بكى الولد ما بين ايديا لما جبت له الوظيفة
سألت نفسي هل أنا كده بقت روحي نضيفة
حسيت براحة غريبة لما خلاص جوزتهم
كنت واقف في الفرح بكل حب مبتسم
قررت أنسى بعدها الجواز و الحب و الارتباط
زي ميكون قلبي و عقلي حاصل بينهم اختلاط
بقيت بعدي في الشوارع ماشي أبص ع البشر
بحس كل شخص له حكاية صعب تتنشر
تجيني لحظة فجأة أحس برعب من الحياة
لكن برجع و أقول في سري الحمد لله

ساعات بحب أحس
في نبضي أجس
ساعات في قلبي رعشة
لما جداره يتلمس
إنسان بدائي لأ
برود تلاقي لأ
امبراطورية من المشاعر
إللي في قلب دق

letras aleatórias

MAIS ACESSADOS

Loading...